‘WIJ OMARMEN DE TMA-FILOSOFIE’

‘WIJ OMARMEN DE TMA-FILOSOFIE’

RAYMON DE KRUIJFF (ADMIX): ‘WIJ OMARMEN DE TMA-FILOSOFIE’

Iedere maand het salaris betalen en op vrijdag een borrel is al lang niet meer genoeg om talent binnen te halen én binnen te houden. Daar zijn de meeste organisaties zich wel van bewust. Maar wat is er dan wel nodig? Admix gelooft in echte aandacht en persoonlijke groei van medewerkers. Daarom heeft Admix ervoor gekozen om vanaf 1 januari TMA in te zetten voor persoonlijke ontwikkeling.

Bij het aantreden van Raymon de Kruijff als nieuwe directeur-eigenaar heeft hij zijn ervaring uit het verleden ingezet om de benodigde veranderingen in gang te zetten. Focus op talentmanagement- en ontwikkeling was er daar één van. ‘In 2015 heb ik voor het eerst kennis gemaakt met de TMA-filosofie en heb deze sindsdien omarmt. Door te focussen op talenten van mensen en niet te proberen hun zwaktes te verbeteren krijg je gelukkige mensen die waardevoller zijn voor de organisatie. Hierdoor komen medewerkers echt in hun kracht te staan’, geeft Raymon aan.

De TMA Methode is gebaseerd op positieve psychologie en bestaat al meer dan 20 jaar. Deze in Nederland ontwikkelde methode is ondertussen de wereld over gegaan en heeft al miljoenen mensen geholpen hun talenten te ontwikkelen.

Beter samengewerkt

Catelijne Bron, commercieel directeur van Admix, vertelt over haar eerste ervaringen. ‘Na kennismaking door Raymon met de methode heb ik mij snel verdiept in het hoe en waarom. En ik ben erg blij dat we dit zijn gaan gebruiken binnen Admix. Samen met Reflective, de partner die ons helpt bij de implementatie en continue monitoring, zagen we al na een paar maanden verschil. Binnen twee maanden konden we twee zeer waardevolle nieuwe collega’s aan ons binden door de manier waarop we het hele wervingstraject inrichten nu. En bovendien merken wij dat medewerkers lekkerder in hun vel zitten, en er beter samengewerkt wordt.’

Ondertussen gebruikt Admix de TMA Methode actief bij klanten binnen de employer branding vraagstukken. Waarbij niet altijd de methode gebruikt hoeft te worden, maar de uitgangspunten wel heel waardevol zijn. Zo zien zij behoorlijk wat grote ondernemingen uit de regio aankloppen om hun uitdagingen op de arbeidsmarkt het hoofd te bieden. Dat begint met een sterk employer brand.